واردات به ازای صادرات برای واحدهای تولیدی مجاز اعلام شد

  1. صفحه نخست
  2. صادرات
  3. واردات به ازای صادرات برای واحدهای تولیدی مجاز اعلام شد

بازرگانی دوانی – رسول کوهستانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه از سال ۹۸ طرح‌های مختلفی برای حمایت از صادرات و واردات در استان اصفهان بررسی و ارائه شد، اظهار داشت: در این راستا بسته حمایتی از صادرات غیر نفتی را ارائه دادیم و از سوی دیگر تسهیلات بخش صادرات را برای صادرکنندگان غیر نفتی در نظر گرفتیم.

بررسی مشکلات واردات و صادرات

وی افزود: همچنین بررسی مشکلات صادرکنندگان، تولیدکنندگان و واردکنندگان را در دستور کار قرار دادیم و در این زمینه تصمیمات خوبی برای رفع مشکلات فعالان این حوزه اقتصادی گرفته شد.

مدیرکل گمرکات استان اصفهان با بیان اینکه بررسی مهلت زمان برگشت ارز حاصل از صادرات و استفاده ارز حاصل از صادرات برای واحدهای تولیدی در دستور کار قرار داشت، تصریح کرد: در این زمینه پیشنهاداتی را به استانداری اصفهان ارائه دادیم که این پیشنهادات در شورای هماهنگی اقتصادی کشور نیز بررسی و مصوب شد.

وی ادامه داد: در این زمینه برگشت ارز حاصل از صادرات برای فرش دست بافت مورد بحث بود که فعالان اقتصادی در بحث تولید و فروش این محصول چالش‌های زیادی را داشتند.

واردات

صادرات ۱۱۰۰ قلم کالا از استان اصفهان طی ۷ ماه

کوهستانی با بیان اینکه پس از رایزنی‌های صورت گرفته بحث واردات به ازای صادرات برای واحدهای تولیدی مجاز اعلام شده است، اضافه کرد: این امر می‌تواند در امر افزایش صادرات و حل مشکلات واحدهای تولیدی کمک قابل توجهی داشته باشد.

وی با بیان اینکه طی هفت ماه نخست امسال یک هزار و ۱۰۰ قلم کالا از استان اصفهان به خارج از کشور صادر شده است، ادامه داد: عمده این صادرات در حوزه صنایع فولادی، لبنیات، فرش ماشینی، سرامیک و غیره بوده است.

مدیرکل گمرکات استان اصفهان ارزش ریالی صادرات استان اصفهان طی هفت ماه امسال را یک میلیارد دلار اعلام کرد و گفت: استان اصفهان در زمینه صادرات غیر نفتی دارای جایگاه خوبی در کشور بوده است.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست