صادرات غیرنفتی آذربایجان‌ شرقی ۲۸ درصد افزایش یافت

  1. صفحه نخست
  2. صادرات
  3. صادرات غیرنفتی آذربایجان‌ شرقی ۲۸ درصد افزایش یافت

به گزارش بازرگانی دوانی و به نقل از خبرگزاری مهر، حبیب امین زاده در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان عجب شیر، با بیان اینکه این میزان افزایش صادرات غیر نفتی نشان از افزایش نرخ تولید در استان دارد، افزود: در زمان کنونی با وجود تحریم‌های اقتصادی و محدودیت‌های ناشی از شیوع بیماری کرونا، فرآیند تولید در استان آذربایجان شرقی همچنان روندی صعودی دارد.

بیشترین صادرات غیر نفتی به عراق، ترکیه و ارمنستان

وی گفت: بیشترین صادرات آذربایجان شرقی به عراق، ترکیه و ارمنستان بوده و کشورهای چین، هند، ایتالیا و روسیه هم جزو بازارهای صادراتی استان هستند.

وی ادامه داد: بیشترین کالاهای صادراتی مواد پلاستیکی و اشیا ساخته شده از پلاستیک، میوه و مواد خوراکی، سوخت‌های معدنی، چدن، آهن و فولاد بوده است.

امین زاده تاکید کرد: اهداف صادراتی مجموعه‌های دارای ظرفیت آذربایجان شرقی در بخش‌های صنایع فولادی، پتروشیمی و شیرینی و شکلات با تدابیر اندیشیده شده تا پایان سال محقق می‌شود.

صادرات غیر نفتی

وی با اشاره به اینکه جنگ اقتصادی و اعمال تحریم از سوی دشمنان مشکلاتی برای واحدهای صنعتی و تولیدی استان ایجاد کرده است، اظهار داشت: در این زمان صاحبان صنایع به عنوان سرداران جبهه تولید مانند رزمندگان دفاع مقدس با مقاومت و ایثار و مدیریت مشکلات، مقابل تحریم‌ها ایستاده‌اند.

راه اندازی خط دوم تولید واحد فولادی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی با قدردانی از مجموعه مدیران استانی و شهرستان در کمک به شرکت فولادصائب، گفت: با کمک آنان در کمتر از یک ماه موضوع توقف تولید این کارخانه رفع شد و تا سه ماه آینده خط تولید دوم این واحد فولادی نیز راه اندازی می‌شود.

امین زاده، با تاکید بر اینکه از هیچ‌گونه کمک برای رونق تولید استان مضایقه نمی‌شود، ادامه داد: تلاش می‌شود از محل اختیارات استانی برای تأمین مواد اولیه و افزایش سهمیه استان از طریق ستاد وزارت صمت اقدام شود.

منبع

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست